The New York Times Gets Around to Correcting Their Errors…One and a Half Years Later

Way back in June of 2005, I had a hissyfit when in a Jon Pareles article about Coldplay, Pareles wrote that Travis and Embrace were influenced by Chris and co. I commented on the article in their forums (which I NEVER do) since I was so outraged, having been a fan of both Coldplay and Travis.

The original inflammatory passage:

“‘Am I a part of the cure/Or am I part of the disease,’ Martin pondered in ‘Clocks’ on ‘A Rush of Blood to the Head.’ Actually, he’s contagious. Particularly in its native England, Coldplay has spawned a generation of one-word bands–Athlete, Embrace, Keane, Starsailor, Travis and Aqualung among them–that are more than eager to follow through on Coldplay’s tremulous, ringing anthems of insecurity.”

The New York Times attached a correction to the article (originally published June 5, 2005) on December 24, 2006:

Correction: December 24, 2006

An article on June 5, 2005, critical of the band Coldplay referred incorrectly to the groups Embrace and Travis. They released records before Coldplay did; they were not part of a generation of one-word bands spawned by Coldplay. A reader’s e-mail message on Dec. 11 pointed out the errors.

GRRRRRRRRRR WHATEVER, NEW YORK TIMES!

Thanks to Fo for the blood-boiling link.

Author: laura

I run The Modern Age.org

1 thought on “The New York Times Gets Around to Correcting Their Errors…One and a Half Years Later”

Comments are closed.